Blog ini membincangkan soal jawab Etiqa takaful keluarga,takaful am dan teknologi.Hubungi Hazzrah@0129623085. Blog Etiqa Takaful ini hanya dikhususkan kepada peserta dan bakal peserta yang berada di Kuantan sahaja.Ini adalah untuk memudahkan saya memberikan servis yang terbaik. Namun sebarang pertanyaan adalah sangat dialu-alukan.Untuk kemudahan perbualan di ShoutBox, masa beroperasi pada pukul 9.00pg sehingga 5.00ptg sahaja.

Thursday, February 11, 2010

Takaful Menda Alah?

MENGAPA SAYA KATA TAKAFUL BUKAN "MENDA ALAH"?

1. UNTUK MELINDUNGI PENDAPATAN KELUARGA
Kesinambungan pendapatan bergantung kepada kehidupan dan kesihatan pencari nafkah. PELAN TAKAFUL KELUARGA dapat menjamin pendapatan keluarga dalam apa jua keadaan.

2. PERLINDUNGAN KEWANGAN KETIKA HILANG UPAYA
Sekiranya pencari nafkah hilang upaya, PELAN TAKAFUL sekurang-kurangnya memastikan keperluan keluarga tidak terjejas.

3. PELAN PENDIDIKAN UNTUK ANAK-ANAK
Rancang kewangan pendidikan anak anda dari sekarang, Tanpa perlu membuat pinjaman pada masa akan datang. JANGAN BIARKAN ANAK ANDA MULA BERHUTANG SEBELUM BEKERJA.

4. TABUNG PERSARAAN
Semua orang bekerja mengharapkan persaraan yang membahagiakan. PELAN TAKAFUL adalah langkah praktikal ke arah matlamat tersebut.

5. PELAN PERUBATAN/KESIHATAN
Ramai yang merungut mengenai peningkatan kos penjagaan kesihatan. Orang yang bijak menggunakan kemudahan TAKAFUL untuk meringankan beban perubatan/kesihatan yang tinggi itu.(Tidak perlu serahkan semua wang yang disimpan bertahun lamanya kepada doktor yang merawat kita. Biar TAKAFUL yang bayar!)

6. SEBAGAI PEMBERIAN UNTUK YANG TERSAYANG
Tidak seperti pemberian yang lain,pampasan TAKAFUL adalah satu-satunya pemberian yang berharga. Sesuatu yang akan ditanya apabila berlaku kematian.

7. PERLINDUNGAN PERNIAGAAN KELUARGA
Sesetengah perniagaan keluarga adalh untuk diwarisi dari generasi ke generasi. PELAN TAKAFUL membantu memastikan pengekalan pusaka keluarga.

8. SEBAGAI PELAN KEWANGAN MENYELURUH
Pelan kewangan mungkin ringkas, tapi tiada pelan kewangan yang sempurna tanpa takaful. Perlindungan pendapatan adalah asas dalam perancangan kewangan. Sebab tu ade orang kata "Protect first then invest"

No comments:

Post a Comment